środa, 9 lipca 2014

Jarmuż


Znacie jarmuż? Bo ja poznałam niedawno przy szukaniu pomysłów na zielone koktajle. Nie wiedziałam jednak,że to normalnie jakaś prawie "egzotyczna" roślina , bo dostać to cuś u nas to z cudem graniczy. Siostra mi aż w stolicy kupiła:)))
Rewelacyjny artykuł o właściwościach tej roślinki znalazłam w Ziołowym Zakątku.
Jeśli chodzi o jarmuż ,to szczególnie polecam chipsy . Nie zdążyłam zrobić zdjęć ale odsyłam do fajnej strony,gdzie wszystko o jarmużowych chipsach można wyczytać:

Koktajle jarmużowe  zrobiłam dwa:
1.z arbuzem:

-5 szklanek arbuza, pokrojonego w kostkę
-8 szklanek jarmużu, drobno paczkowanego


Pomysł na taki koktajl pochodzi ze strony zielone koktajle. Ja zrobiłam mniejszą porcję, bo sama nie dałabym rady wypić tyle a niestety nie mogę przekonać moich chłopaków do koktajli. Twierdzą,że ich podtruwam, bo chcę się ich pozbyć..hehe...








2.

jarmuż + pietruszka + seler naciowy + ogórek + jabłko + cytryna


6 liści jarmużu
pół pęczka pietruszki
4 pałki selera naciowego

ogórek
2 małe zielone jabłka
cytryna





Jeśli uda Wam się dostać gdzieś jarmuż,to bierzcie i próbujcie..Ciekawy smak i cale mnóstwo witamin.
Zanudzam i zanudzam tymi koktajlami ale polecam je szczególnie teraz ,gdy w ogródkach pełno świeżych i ekologicznych warzywek.

Wnętrzarsko mało się u mnie dzieje.Dużo czasu spędzam na działce..Niby mała  a ciągle coś do zrobienia jest. I tak mam ciągłe wyrzuty sumienia,że za mało tam spędzam czasu,że musiałabym poświęcać jej  kilka razy więcej czasu niż teraz,żeby to wszystko jakoś ogarnąć.
I troszkę koloru na koniec, bo tylko zieleń i zieleń.



Pozdrawiam wszystkich baaardzo gorąco!!!!

33 komentarze:

  1. Nie piłam takiego koktajlu, a z pewnością warto spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aguś jaki piękny masz ogród, bardzo lubię takie angielskie nieregularne ogrody.Jak sieje kwiatki to zawsze rozrzucam nasionka aby ogród sprawiał wrażenie dzikiego.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadziu, ja tez taki ogród lubię...Sadzę te kwiaty gdzie popadnie, nie lubię takiej regularności w ogrodzie...
      Pozdrowionka

      Usuń
  3. Też nigdy nie jadłam/piłam jarmużu, ale tak jak sama piszesz- ciężko go znaleźć :(

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja jarmuż lubię w różnej postaci, tylko dostać go to prawdziwa sztuka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ogród cudowny ! Kolory bajeczne, !
    A jarmuż ? Szczerze pisząc, wiem jak wygląda ale nie mam pojęcia jak smakuje. No cóz trzeba spróbować !
    Pozdrawiam,
    J.

    OdpowiedzUsuń
  6. Od kilku dni jarmuż można dostać w Biedronce , leży w lodówce razem z innymi warzywami typu natka , pieczarki ,sałata paczkowana pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajne pomysły z tymi zielonymi koktajlami! No ale jak się ma taki ogródek... Uśmiałam się z tego podtruwania:)))) Mamcia, nie truj chłopaków!!!Aga, buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękny ogród. Przyznam się, że jarmuż znam tylko ze słyszenia, może dlatego, że nie jest popularny i trudno go dostać.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. O jarmuż będzie łatwiej jesienią, bo teraz dopiero jego rozsadę się przygotowuje. To warzywo, które można zostawić na zimę w ogródku i zbierać stopniowo. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. koktajl wygląda smakowicie,nie jadam jarmuża(u) ale już jako mała dziewczynka pamiętam,ojciec sadził na działce ale nikt za bardzo jeść nie chciał...

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj nie dla mnie takie zielne koktajle..wole te bedziej kolorowe :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam, ale bardzo chętnie wypróbuje :-))

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdyby ktoś mi zrobił taki koktajl piła bym bez zastanowienia ! Mnie się trochę nie chce,ale zachęciłaś mnie połączeniem z arbuzem :)pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Agnieszko, dla mnie ten koktajl to czarna magia, nigdy jeszcze takiego nie próbowałam i muszę Ci się przyznać, że nie wygląda zachęcająco,może lepiej smakuje. Dziękuję Ci, że wpadłaś do mnie na bloga. Już zwariowałam na punkcie swojej wnuczki nie wiem co to będzie jak już się urodzi. Cieplutko p[ozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. No ja tez sie jakos do tych zielonych koktajli nie umiem przekonac...chyba ten kolor mnie odstrasza :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Hi love your blog ! You have a new follower from Chile ñ
    Angélica

    OdpowiedzUsuń
  17. Muszę spróbować tego specyfiku.

    OdpowiedzUsuń
  18. Zaintrygowałaś mnie tym jarmużem, muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję ...